website
משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

העור בקצה המנהרה

 אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) אצל תינוקות,
ילדים ומבוגרים - האור בקצה המנהרה

 אטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות וילדים

אטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות וילדים

אטופיק דרמטיטיס (Atopic Dermatitis, המכונה גם "אסטמה של העור" או "אקזמה אטופית") היא מחלה דלקתית כרונית של העור. המחלה אינה מידבקת. היא מתבטאת בפריחה מגרדת וביובש בעור, ועל אף שהיא עלולה לפגוע בכל אדם בכל גיל, היא פוגעת יותר בתינוקות ובילדים: 10% עד 20% לעומת 3% עד 7% בקרב מבוגרים.

איך אדע אם יש לי או לתינוק/ת שלי אטופיק דרמטיטיס?

התסמינים הנפוצים ביותר של אטופיק דרמטיטיס הם פריחה בעור, עור אדמומי ומגורה, תחושת גירוד ויובש כללי בעור. לעיתים עשויים להופיע גם נגעים אדמדמים או שלפוחיות, ואם המצב כרוני וממושך ניתן להבחין בהתעבות של העור ושינוי צבעו לאדמדם-חום.

התופעות הללו מופיעות לרוב בפנים, הברכיים והמרפקים (אצל תינוקות) או באיזורים בהם קיימים קפלים בגוף: הצוואר, פנים המרפקים או הברכיים (אצל ילדים מגיל שנתיים ואילך). אצל מבוגרים ניתן לראות את התופעות הללו בכל המקומות שתוארו להלן, לרבות פריחה בכפות הידיים או סביב העפעפיים.

מה הגורמים למחלה וכיצד מאבחנים אותה?

הסיבה המדויקת לאטופיק דרמטיטיס עדיין לא לגמרי ידועה. מחקרים שנעשו בעולם העלו כי לבני משפחה מדרגה ראשונה של אדם חולה יש סיכויים גבוהים יותר לסבול ממנה – כלומר קיימים מאפיינים גנטיים משמעותיים למחלה; אך ככל הנראה יש גם קשר לסביבת המגורים: אטופיק דרמטיטיס יותר נפוצה בקרב אלה שמתגוררים בעיר לעומת בשטחים פתוחים, למשל. כמו כן הוכח כי מתח נפשי רב עלול לעודד את פריצת המחלה.

מן הרגע שהופיעה – יש גם גורמים המעודדים את החמרתה: שימוש רב בחומרי ניקוי, לרבות סבון; חשיפה לחומרי בישום וטיפוח; תנאי אקלים יבשים; בדים סינתטיים; חול, אבק, דשא, עובש ועוד. יש מטופלים שסובלים מהחמרה כאשר מזג האוויר מתקרר, ולעומתם אחרים שדווקא חום וזיעה מגבירים אצלם את התסמינים.

אבחון המחלה מתבצע על ידי רופא ומבוסס על בדיקה גופנית ועל תשאול המטופל/ת. בין הממצאים התומכים באטופיק דרמטיטיס ניתן למנות פריחה מגרדת, עור יבש, עור אדמומי ומגורה, קיומה של המחלה בגיל הילדות, היסטוריה משפחתית של אטופיק דרמטיטיס או מחלות אלרגיות נוספות.

אצל תינוקות וילדים מעגל הגירוד:תחושת גרד ,גרוד... ושב תחושת הגרד, הוא זה שלעיתים מחריף את הבעיה .הורים רבים רוצים לשבור את מעגל הקסמים השלילי הזה.

topic banner bye bye rec.png__PID:e49fcf80-7b3a-4b7a-ba61-5607fd3aff3b

אטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות וילדים בלבד? לא בהכרח

נהוג לחשוב על "אסטמה של העור" כעל מחלה שאופיינית לתינוקות ולילדים קטנים. אכן, בדרך כלל נראה אטופיק דרמטיטיס אצל תינוקות כבר בגיל הינקות (65% מן המקרים) או אצל ילדים מתחת לגיל 5 (90% מן המקרים). כאמור, לרוב תסמיני המחלה יופיעו אצל תינוקות וילדים באיזור הצוואר, הלחיים, הברכיים או המרפקים, ובדרך כלל הזעה מוגברת בתקופת הקיץ תחמיר את התופעות.

בנוסף כדי לוודא שהם לא יזיעו או ייחשפו ללחות ולרטיבות לאורך זמן. אחרי אמבטיה, למשל, מומלץ להקפיד הקפדה יתרה על ייבוש מקסימלי של הגוף, ובפרט איזורים שבהם מתחילים להופיע סימני אקזמה, פריחה
וגירודים

יחד עם זאת, בניגוד לתפיסה השגויה הנהוגה בציבור, המחלה לא תמיד נעלמת לחלוטין ככל שמתבגרים. ליתר דיוק, לא אצל כולם באותה מידה: אמנם כמחצית מן הילדים יירפאו ממנה לגמרי, אולם בקרב אחוזים בודדים המחלה תשנה פניה ותהפוך למחלה אלרגית כלשהי (כגון נזלת אלרגית או אסטמה נשימתית). כ-40% מן הילדים ימשיכו לסבול מאטופיק דרמטיטיס גם בגיל הבגרות ומיעוטם גם בבגרותם. חומרת המחלה לאורך השנים תושפע מאלמנטים סביבתיים שתוארו קודם, ביניהם מזג האוויר וחשיפה לחומרים המגרים את העור..

3.jpg__PID:88e8568c-4831-4262-9103-e66826eb792a

לחיות עם אטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס איננה מחלה מסכנת חיים, וגם אם התינוק/ת סובל/ת מן התסמינים יש לזכור שמדובר במחלה נפוצה יחסית התוקפת כחמישית מאוכלוסיית העולם. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לחיות עם אטופיק דרמטיטיס תוך הקפדה על התאמות נדרשות באורח החיים, לרבות מעקב אחר החמרה אפשרית וקיום שגרת טיפולים לשימור המצב הקיים.

כך לדוגמה יש להימנע מגירוי העור באמצעות הימנעות מבגדים צמודים, מבגדים צמר או בדים סינתטיים, להתרחק מבשמים, חומרי ניקוי מסוימים, דשא, עובש ויתר חומרים מגרים שעלולים להחמיר את מצב העור.

בנוסף כדאי לשמור על שגרת טיפולים בעור, הכוללת הקפדה על לחות העור באמצעות תכשירים ייעודיים, כמו קרם גוף לעור יבש או ג'ל רחצה טיפולי לעור יבש. הערכה הטיפולית של קמדיס, למשל, המיועדת לעור יבש, כוללת תכשירים שפותחו במיוחד להקלה על עור מגורה. השילוב הייחודי של תרכובות צמחי המרפא בתכשירים שבערכה מסייע בהרגעת העור ושיקום שכבת ההגנה הטבעית שלו. בפרט, הקרם שבערכה נבדק קלינית הן על ילדים והן על מבוגרים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס והוכח כיעיל הערכה מתאימה למבוגרים, לילדים ולתינוקות מגיל 6 חודשים ומעלה, למגוון סוגי עור, ללא פראבנים, ללא SLS, ללא וללא צבעים מלאכותיים.

30 DAYS GUARANTEED (2).png__PID:5ecacd24-141c-43fe-9538-9e5adb05822d

סיכום

אטופיק דרמטיטיס, או "אסטמה של העור", היא מחלה נפוצה בקרב תינוקות וילדים ומתאפיינת בפריחה אדומה ומגרדת או יובש של העור. ברוב המקרים המחלה חולפת עם השנים, ולעיתים היא משנה את פניה או נשארת בעינה. גם אז, באמצעות הקפדה על אורח חיים מתאים, הימנעות מגירויים שעלולים להחמיר את המצב וטיפול נכון בעור באמצעות תכשירים ייעודיים – ניתן לחיות איתה בשלום. 

מה הלקוחות שלנו אומרים

מה כוללת הערכה הטיפולית לאטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור)?

קרם לחות טיפולי לעור יבש עד יבש במיוחד

קרם לחות טיפולי לעור יבש עד יבש במיוחד

הקרם הטיפולי של קמדיס, בעל נוסחה מוגנת בפטנט עם יעילות מוכחת, מיועד להקלה והזנת עור יבש במיוחד, אדמומי ומגורה. הוא בעל מרקם עשיר במיוחד ומכיל שילוב המוגן בפטנט של 6 צמחי מרפא, אשר יחד מסייעים ביעילות להקלה על העור ולשיקום שכבת ההגנה הטבעית שלו. יעילותו של הקרם מוכחת במחקר קליני. צבעו המיוחד של הקרם משקף את ריכוז תמציות הצמחים המשולבות במוצר, ומדיווחים של המשתמשים בקרם הטיפולי, נרשמו 100 אחוזים של שביעות רצון מהמוצר.

topicwash-newforweb-V2_2500x2500_091110cd-a482-43c8-9bee-087c8722359f_x563@2x.webp__PID:6bb9ecd4-2997-4ea7-b056-e53357d75fb5

ג'ל רחצה לניקוי והקלה על עור יבש עד יבש מאוד

ג'ל לניקוי עדין של קמדיס, מותאם לעור יבש ויבש במיוחד, אדמומי ומגורה. התכשיר מכיל שילוב של שלושה צמחי מרפא, המותירים את העור נינוח ורגוע. הג'ל מכיל גם גליצרין להעשרת העור בלחות כבר בעת הרחצה ואלנטואין להרגעת העור. השימוש בג'ל מתאים לשימוש למקלחת או להוספתו לאמבט תוך ערבוב עם המים, ומיועד לשימוש במבוגרים ובתינוקות מגיל חצי ומעלה.

עכשיו ב 20% הנחה!

הערכה הטיפולית לעור אטופי ויבש, כוללת את 2 מוצרי הסדרה במחיר מופחת!

₪126.40
₪158.00
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop