משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

הקשר בין מצבים נפשיים לבעיות עור

יום המודעות הבינלאומי לבריאות הנפש הוא הזדמנות להזכיר את הקשר שבין נפש בריאה לבין גוף בריא . אנחנו מלווים לקוחות רבים במגוון מצבי עור, ואנחנו יודעים מעדויות מדעיות ומניסיון של שנים שהקשר בין בריאות הנפש לבין בריאות העור (וההיפך) הוא קשר חזק שהכרה בו חשובה מאוד לטיפול במצבי עור.

יש לא מעט הגדרות לתקופה בה אנו חיים (שנת - 2022 למי שקורא את השורות האלה בעתיד הרחוק...). יש שקוראים לתקופה הזו התקופה הפוסט מודרנית, יש שהולכים צעד אחד רחוק יותר ומגדירים את התקופה הזו כתקופה פוסט אנושית. מה שבטוח שיש הסכמה רחבה שאנחנו נמצאים בתקופה שבאה אחרי תקופה ארוכה שקדמה לה. זה נכון בטכנולוגיה, זה נכון בתרבות וזה נכון גם ברפואה. 

נפש בריאה בגוף בריא - ממס שפתיים לדרך חיים

ככל שהמדע מתקדם כך מתגלות יותר ויותר אפשרויות טיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים, אבל במקביל מתגלים גם הרבה מאוד מצבים רפואיים חדשים שהאנושות לא הייתה מודעת להם קודם לכן. זה נכון בכל הקשור למחלות זיהומיות, אבל זה נכון עוד יותר בכל הנוגע למחלות אוטואימוניות (הכוללות גם מצבי עור). התפיסה החברתית הפוסט מודרנית שמשפיעה גם על הרפואה המערבית, חוזרת למקורות המזרח ורואה את האדם כמכלול, כנפש שנמצאת בתוך גוף. 

מצבים נפשיים ובריאות העור 

הקשר בין איזון נפשי לבין בריאות פיזית באופן כללי, ובתוך כך בריאות העור, הוכח בלא מעט מחקרים כמו למשל במחקר שפורסם בשנת 2013 ושבחן האם התערבות פסיכולוגית יכולה להקל על תסמיני מחלות עור. המחקר הזה, כמו מחקרים רבים אחרים, גילה כי התערבות פסיכולוגית חיובית יכולה בהחלט לסייע. שיטות כמו דמיון מודרך ומדיטציה סייעו להקל על המטופלים ולצמצם את תסמיני המחלה. 

מצבי עור שונים יכולים לגרום לחרדות. האמת היא שלא צריך לצטט מחקרים כדי להבין את זה, מספיק לחשוב על הורה שצריך לשלוח את הילד שלו לגן עם תסמיני פסוריאזיס או לחשוב על חיילת צעירה שסובלת מאקנה או מאטופיק דרמטיטיס ומתביישת להיכנס למקלחת. הבעיה עם חרדות היא שהן לא עוזרות להקל על המחלה, אלא רק יוצרות כדור שלג של יותר תסמינים, מה שיוצר יותר חרדות וכן הלאה. מצד שני יש גם השפעה הפוכה של הסביבה על מצב הנפש והעור. כיום יודעים שמצבים נפשיים מסויימים לדוגמא סטרס או משבר בחיים משפיעים על מצב העור. רבים מהלקוחות שלנו מספרים שמחלת העור התפרצה בעת משבר נפשי ובתקופה מאוד מסויימת בחיים שלהם. מצב עור משקף לעיתים את מצב הנפש, ומצב הנפש משתקף בעור

אין תחליף להקשבה לגוף שלך

הרופא המטפל מקבל חולה, בודק ומתחקר אותו , בסוף הבדיקה הוא רושם את המלצותיו ומפנה את המטופל לרכוש תרופות ו/או לטיפולים 'משלימים'. נכון להיום הרופא הוא 'מנהל האירוע', אבל מה עושים שהאירוע לא מתיישב תמיד עם אורח החיים הפרטיים שלך? בדיוק כאן נכנס עניין ההקשבה הפנימית של כל אחד ואחת והצורך לחפש אחר האיזונים הנפשיים בדרך לנפש בריאה בעור בריא.

לקבל את חוסר המושלמות שלי

כששאלנו את עדי קליינברט, שמתמודדת עם אטופיק דרמטיטיס, האם היא לקחה משהו חיובי מהמצב שלה, היא ענתה: "אני חושבת שדווקא בזכות זה אני לומדת לאורך השנים לקבל את עצמי 'למרות' אותה מגבלה כביכול." לקבל את חוסר המושלמות שלך זה לטפל בעצמך מתוך אהבה וכבוד לגוף ולנפש שלך ולא מתוך רצון לשנות את עצמך לחלוטין או להתנתק מעצמך לגמרי. 

עדי, כמו לקוחות רבים שלנו, מספרת כי שמירה על איזון נפשי, על אורח חיים בריא ועל שימוש במוצרי הטיפול בעור של קמדיס, מסייעים לה להתמודד עם המצב הרפואי בדרך היעילה ביותר. מוצרי הטיפול בעור של קמדיס הם בטוחים לשימוש, ללא תופעות לוואי ועוזרים להחזיר את האיזון לעור ובד בבד להחזיר את השקט הנפשי.

מה הלקוחות שלנו אומרים?

Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop