משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

תפקידה של התזונה בבריאות העור

healthy-food, healthy-skin

העור, האיבר הגדול ביותר של הגוף, משמש כמחסום הגנה חיצוני ומספק את קו ההגנה הראשון מפני תוקפים חיצוניים. בדיוק כמו כל איבר אחר, בריאות העור, המרקם והזוהר שלו עשויים להיות מושפעים מאוד מהמזונות והרכיבים התזונתיים שאנו צורכים. עם הגדלת המחקר המדעי בעשורים האחרונים, מתבססת העמדה כי לתזונה שלנו תפקיד משמעותי בקביעת בריאות העור והנטייה שלו למצבים כגון אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס ודלקת עור סבוריאה. בואו נעמיק בקשר המורכב בין מה שאנו אוכלים לבריאות העור שלנו.

אבני בניין תזונתיים לעור בריא

חומצות שומן חיוניות

חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 הן חיוניות לבריאות העור. הן אחראיות על תיקון העור, תכולת הלחות והגמישות הכללית שלו. מזונות העשירים בשומנים אלה כמו דגים, זרעי פשתן ואגוזי מלך עשויים להפחית דלקות עור ולהוריד את הסיכון לאקנה ולמחלות עור אחרות.

ויטמינים ונוגדי חמצון

ויטמינים C, E, A וסוגים מסוימים של ויטמין B ממלאים תפקידים מרכזיים. הם מגנים על העור מפני נזקי השמש, רעלים סביבתיים ותומכים ביכולת של העור לרפא את עצמו. פירות הדר, פירות יער, אגוזים ועלים ירוקים מצויים בשפע של חומרים מזינים אלה.

קולגן

קולגן הוא סוג של חלבון המספק את המבנה לעור. ויטמין C מסייע בייצור קולגן, כך שתזונה עשירה בויטמין זה עשויה לסייע בשמירה על המרקם הצעיר של העור.

vitamin-food

תפקידה של התזונה בניהול מצבי עור

אטופיק דרמטיטיס

מצב זה מאופיין בעור אדום ומגרד. לעיתים, אלרגיות למזון עלולות לעורר או להחמיר אטופיק דרמטיטיס. אלרגנים נפוצים כוללים מוצרי חלב, ביצים, אגוזים ופירות ים. עם זאת, במידה ואתם סובלים מאטופיק דרמטיטיס, חשוב להתייעץ עם רופא עור או דרמטולוג לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה.

פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית שגורמת להצטברות מהירה של תאי עור, המתבטאת ככתמים אדומים, מתקלפים או קשקשים לבנים על פני העור. חלק מהאנשים עם פסוריאזיס מדווחים על הקלה בתסמינים באמצעות התאמות תזונתיות: בעוד דפוסי תזונה מסוימים, כמו צריכת דגים, אגוזים וזרעים, העשירים בחומצות שומן אומגה 3, עשויות להצביע על תכונות אנטי דלקתיות, חשוב להתייחס לשינויים תזונתיים כעזרים פוטנציאליים ולא כטיפולים. כמו תמיד, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה.

סבוריאה דרמטיטיס

מצב עור דלקתי זה גורם לאדמומיות ולקשקשת עקשנית בעור. למרות שהסיבה המדויקת אינה ידועה, הפחתת אלכוהול ומזונות מעובדים, תוך הגברת הצריכה של מזונות אנטי דלקתיים, עשויה לסייע בניהולה.

young-man-points-sideways

הקשר בין המעיים לעור

לבריאות המעיים שלנו יש תפקיד משמעותי בבריאות העור. מיקרוביום מעי מאוזן עשוי למנוע התפרצויות ובעיות עור אחרות. פרוביוטיקה, פרה-ביוטיקה וסיבים יכולים לאזן את חיידקי המעיים, אשר בתורם יכולים להשפיע לטובה על בריאות העור ומראהו.

הידרציה

תאי העור, כמו כל התאים בגוף, מורכבים ממים. ללא מספיק מים, העור עלול להפוך ליבש, מתוח ומתקלף. לחות מספקת עשויה גם למנוע קמטים מוקדמים ולשפר את גמישות העור הכללית. מסקנה: שתו מים!

לסיכום

דיאטה ללא ספק ממלאת תפקיד מרכזי בבריאות העור. עם זאת, חיוני להכיר בכך שבעוד שתזונה מאוזנת יכולה לשפר משמעותית את מצב העור, ייתכן שהיא לא תעבוד עבור כולם או עבור כל המצבים. במקרים בהם תזונה לבדה אינה מביאה לשיפור הרצוי, מומלץ להשתמש בערכות טיפוליות למיניהן, בקרמי לחות טבעיים, קרם גוף טיפולי לעור אדמומי, ג'ל רחצה לעור יבש ועוד כטיפולים משלימים עבור מצבי עור שונים. יישום תכשירים מקומיים אלו עשוי לספק הקלה מיידית ושיפור ארוך טווח בשילוב עם גישה תזונתית הוליסטית.

 * זכרו, תמיד חיוני להתייעץ עם רופא עור או תזונאי לפני ביצוע שינויים תזונתיים דרסטיים, במיוחד במטרה לפתור או להקל על בעיות עור. הם יכולים לספק ייעוץ אישי המבוסס על צרכים ותנאים אישיים.

healthy-woman
Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop