משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

עקיצת יתוש - איך מזהים וכיצד מטפלים?

עקיצת יתוש לא מסוכנת והיא לא אמורה להדאיג אתכם יתר על המידה, אך בו בזמן היא גם לא נעימה. עקיצת יתוש יכולה להוות מטרד אמיתי, במיוחד אם ננשכים לעתים קרובות. עקיצת יתוש במקומות מסוימים עשויה להיות כואבת, ובחלק מהמקרים היא תגביל אתכם. לפיכך טוב שתבינו מה עושים כאשר רואים עקיצה של יתוש באזורים שונים. לא תרצו להגיע למצב שבו העקיצה הקטנה תהפוך להיות מטרד רציני ומאתגר מבחינתכם. אם פועלים בצורה נכונה עם זיהוי העקיצה והטיפול בה, יהיה אפשר למנוע מהמצב להחמיר. אין לכם מה להיות בלחץ או בפאניקה, אבל כן כדאי שתהיו עם אצבע על הדופק.

למה היתושים עוקצים דווקא אותי?

זוהי שאלה עתיקת יומין: מדוע חלק מהיתושים בוחרים לעקוץ אנשים מסוימים במקום אחרים? התשובה אינה חד משמעית, אך מניחים שהתשובה עשויה להיות קשורה לטמפרטורת הגוף של אדם, כמות הפחמן הדו חמצני שהוא פולט בזמן הנשימה, או אפילו סוג הדם שלו. בנוסף, נראה כי זיעה היא גורם מרכזי למשיכת יתושים, מכיוון שהם נוטים יותר לכוון לאלה עם רמות גבוהות יותר של חומצת חלב וחומצות שומן ספציפיות בהזעתם.

למרבה הצער, אין הרבה מה לעשות נגד עקיצות יתוש מלבד הימנעות משהייה בקרבת מים עומדים. אם אתם משתייכים לקבוצת חסרי המזל, שהם תמיד המטרה ליצורים הקטנים והמציקים האלה, אז כל מה שתוכלו לעשות הוא לשים חומר דוחה יתושים ולהתפלל לרחמים!

איך מזהים עקיצת יתוש על העור?

עקיצות יתושים עלולות להפוך ליצור גירוי אם לא מטפלים בהן. כדי לזהות נשיכה, חפשו עיגול נפוח על העור, עם מרכז אדום, כאשר הוא מוקף בהילה אדומה.

עקיצות יתושים בדרך כלל אינן כואבות עד שהן מגרדות. במצבים רבים, הגירוד שלנו על עורנו יהיה הגורם העיקרי לכאב. יתושים ניזונים מדמכם בדרך כלל בלילה, והעקיצה עשויה להתפתח ולהופיע על העור שלכם עד 48 שעות לאחר הנשיכה עצמה.. האמת שאינכם צריכים להיות מומחים כדי לזהות עקיצה של יתוש על העור. מרביתנו יודעים לזהות בין עקיצת יתוש לבין עקיצות פרעושים למשל.

הנטייה הטבעית שלנו תהיה לגרד את האזור שבו מופיעה העקיצה - התנגדו לנטיה הזו!

עקיצות יתושים

האם ניתן למנוע עקיצה של יתוש?

כבר עכשיו נגיד לכם כי קשה מאוד למנוע לחלוטין עקיצת יתוש. עם זאת, יש מספר פעולות שתוכלו לנקוט כדי להוריד את הסיכוי שזה יקרה לכם:
ישנם תכשירים שניתן למרוח על העור כדי להרחיק את היתושים מכם עד כמה שאפשר. הימנעו מהשארת כלים מלוכלכים או אוכל פתוח בתוך הבית. היתושים יחפשו מזון זמין, מה שיגרום להם לרצות להישאר בסביבתכם. תוכלו לרכוש גם מוצרים שאמורים לדחות ולהרחיק יתושים מכל שטח הבית שלכם- נסו למצוא מוצרים כאלה בחנויות גינה למיניהן.

ניתן למנוע עקיצות יתושים בעזרת כמה צעדים יזומים: כשאתם מבלים בחוץ, לבשו בגדים בהירים המכסים את הידיים והרגליים והשתמש בתכשירים דוחי חרקים לפי ההוראות על התווית. יתושים נמשכים למים עומדים, לכן חשוב לרוקן כל מיכל כמו אמבטיות ציפורים או עציצים שצוברים מי גשמים. ודאו שחלונות הבית אטומים היטב, במיוחד בעונת הרבייה, ושקול להשתמש במסכי חלונות (רשתות) במידת האפשר.

יתושים אוהבים גם גינות גדולות, ולכן חיתוך דשא גבוה סביב הנכס, וביטול אזורים שבהם מצטברים מים עומדים יכולים לסייע בהגנה מפני עקיצות כל השנה. מעקב אחר עצות פשוטות אלו יכול לספק הגנה נחוצה מפני עקיצות יתושים מטרידות ולעיתים נושאות מחלות בעתיד.

איך מטפלים בעקיצת יתוש?

עקיצות יתושים יכולות להיות מאוד מעצבנות ומגרדות. הדרך הטובה ביותר לטפל בעקיצה היא להתנגד לדחף להתגרד, מכיוון שהדבר עלול לגרום לאזור להיות מגורה או אפילו נגוע. במרבית המקרים לא יהיה עליכם לעשות פעולה יזומה כדי לטפל בעקיצת היתוש. העקיצה עצמה נעלמת כעבור מספר ימים, ואתם מהצד שלכם תוכלו לחזור לשגרה.

ובכל זאת, כיצד תוכלו להקל על תסמיני העקיצה?
נעקצתם על ידי יתוש ואתם לא מסוגלים לסבול את הגירוד? ובכן, ישנם המון תכשירים ייעודיים שעשויים לסייע לכם להתמודד עם המצב. מריחת תחליב או ג'ל נגד גירוד עם אלוורה או מנטול יכולה גם לעזור למנוע מהנשיכה לגרד יותר מדי.

אותם תכשירים צריכים להיות ייעודים לעקיצת יתוש, אל תשתמשו בתכשירים לא מתאימים. זוהי הדרך היעילה ביותר להרגעת הגירוי בעור ולטיפול מהיר יותר בעקיצה. אנחנו ממליצים למשל על תכשיר חדשני שפיתחנו כאן בקמדיס. מדובר בתחליב-ג'ל להקלה והרגעה מידית של עור מגורה בעקבות עקיצות יתושים וגירויים אחרים.

ממה צריך להיזהר לאחר עקיצת יתוש?

הדבר העיקרי שחובה להיזהר ממנו זה לגרד את העקיצה באופן קבוע. עקיצות יתושים יכולות להיות מעצבנות ומגרדות, אבל חשוב לעמוד בפיתוי לגרד או לפוצץ אותן. גירוד או פיצוץ של עקיצת יתוש עלולים לגרום לעור שלכם להיות מגורה יותר, להחדיר חיידקים לאזור העקיצה, ואף לגרום לזיהום משני.

אם אתם ממש חייבים, השתמשו במשהו קריר כמו מגבת לחה או קוביית קרח כדי להרגיע את הגירוד. זכרו כי עקיצות יתושים בדרך כלל מחלימות מעצמן לאחר מספר ימים, אז נסו כמיטב יכולתכם להתמודד עם אי הנוחות וחכו שהעקיצה תיעלם באופן טבעי.

המוצרים של קמדיס לטיפול בעקיצות ולהקלה מהירה:

מבצע! מארז 3 יחידות של תחליב להקלה מהירה על גירויים ועקיצות במחיר מיוחד!
תחליב-ג'ל להקלה והרגעה מידית של עור מגורה בעקבות עקיצות יתושים וגירויים אחרים. הפורמולה פועלת באמצעות הרכב צמחים מרוכז ובלעדי לקמדיס המעניק לו גם את הגוון הטבעי הייחודי לו. התחליב מפחית ביעילות אדמומיות וגרד הנלווים לעקיצות וגירויי עור שונים ומסייע במניעת התפתחות דלקת. מתאים למבוגרים, ילדים ותינוקות מגיל ששה חודשים.

התחליב להקלה והרגעה מהירה מסייע:

-בהקלה מידית על אזור העקיצה 
-בהרגעה של עור מגורה ואדמומי
- במניעת התפתחות דלקת

למידע נוסף
Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop