משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

צמח הרובארב
  והקשר בין בית הגידול שלו לתרומתו לבריאות העור

rhubarb_fields.png__PID:2e5f0c25-7b00-45cf-bbf9-f02f76e3d0ac

טו בשבט, ראש השנה לאילנות, זה חג שאנחנו אוהבים במיוחד בקמדיס, בגלל הקשר שלו לטבע ולעונות השנה. כחברה ומותג שמבסס את הפעילות שלו על מיצויי צמחים אנחנו מלאי הערכה ופליאה ליכולת הטבע לטפל ולאזן, במקרה שלנו את העור, בצורה שהיא לא אגרסיבית, אלא יעילה והוליסטית. היכולת הזו של הטבע לא נועדה דווקא עבורנו בני האדם אבל היא משרתת אותנו היטב. ליכולת הזו ישנן סיבות רבות והבסיסית שבהן היא הצורך ההישרדותי של הצמחים להגן על עצמם מהאתגרים הרבים שמקיפים אותם בסביבת הגידול שלהם, בין אם מדובר במזיקים, מחלות, גבהים, תנאי אקלים קיצוניים, ומלחמה על משאבים עם צמחים אחרים. ככל שהתנאים מורכבים יותר כך המרכיבים הפעילים שבצמח חזקים יותר, ולכן בית הגידול של הצמח הוא גורם משמעותי בעוצמת הפעילות שלו.*

*מבדיקות שעשינו מול ספקים שונים וכן מחקרים גלובליים 

לכבוד ט'ו בשבט בחרנו לשתף אתכם באחד הצמחים הבולטים במוצרים שלנו שמופיע כמעט בכולם בגלל היכולת להפחית תגובות דלקתיות שמאוד מאפיינות מצבים שונים בעור. מדובר ברובארב או בשמו הסיני Da Huang 大黃 בתרגום חופשי לעברית "הצהוב הגדול". שורש הרובארב הוא אכן שורש גדול וצהוב מבפנים לאחר שמקלפים את השכבות החיצוניות שעוטפות אותו. הוא שורש חזק ועיקש שנמצא עמוק יחסית באדמה. להוציא אותו בזמן הקציר זו משימה לא קלה בכלל שדורשת ציוד מכני.

רובארב גדל בהרים הנישאים ועל גבול היערות,בצפון מערב סין ובטיבט בגובה של 3200 מ' ומעלה, ולכן רוב השנה הוא מצוי תחת מעטה שלג כבד. זה פרט חשוב שישפיע על טיב החומר כשיגיע לשווקים השונים.

rhubarb_moutain_view.jpg__PID:77054fae-4ab0-4ee0-bcca-a7cda2f07047

הרובארב הוא צמח מרכזי ברפואה הסינית. הפעילויות הביולוגיות שבהן הרובארב מצטיין הן פעילות אנטי דלקתית, פעילות אנטי בקטריאלית, ופעילות אנטי אוקסידנטית- אלו פעילויות משמעותיות כשמתייחסים לעור ושואפים להחזיר אותו למצב מאוזן. (לרובארב פעילויות רבות נוספות כשלוקחים אותו פנימית בשילוב צמחים נוספים בעיקר בכל מה שנוגע למערכת העיכול, והנשימה).

ישנם זנים רבים של רובארב ובגלל הביקוש ההולך וגדל אליו גם הרבה בתי גידול מתורבתים ונגישים למסחר. מצד אחד השפע מבורך אבל מצד שני הוא מייצר בעיית איכות. רובארב שלא גדל בגובה ובתנאי הלחות והאקלים המתאימים הוא חלש יותר מבחינת הפעילות ולכן פחות אפקטיבי.

במחלקת הפיתוח שלנו בקמדיס אנחנו בוחנים כל צמח שמגיע אלינו לוודא שהוא באיכות מיטבית לפי הפעילות שהגדרנו לו ולכן אנחנו מחפשים את מקורות הצמחים הטובים ביותר ועדיף שיהיו גם הקרובים ביותר למקור הגידול הטבעי שלהם. מעבר למקור ולאיכותו אנחנו בוחנים את השילובים היעילים ביותר עם צמחים וחומרים אחרים על מנת לייצר סינרגיה. מצב שבו השלם יעלה על סך מרכיביו, או במילים פשוטות התוצאה בעקבות החיבור תהיה יעילה יותר מאשר התוצאה שמביא כל צמח בנפרד, והשימוש בטוח.

בחזרה לרובארב - בסתיו האחרון הזדמן לנו לבקר בזמן הקציר, שקורה פעם בחמש שנים, בשדות הרובארב שמספקים לקמדיס, ולהכיר את קהילת המגדלים והאנשים שחיה לצדו בהרים. 

rhubarb_field_work.jpg__PID:65263ee5-f787-4bb4-a098-774da9b5659d

מקובל היום לדבר על קיימות ושמירת הטבע והסביבה כדי להאט את קצב ההתחממות הגלובלית. אנחנו מנטרים באדיקות את המדרך הפחמני, ממחזרים פלסטיק, מפתחים חלופות אנרגיה וכו'. כל הפעולות האלה כמעט ומיותרות כשחוזרים לאורח חיים פשוט יותר, מגדלים את האוכל הנדרש שהוא פשוט בעיקרו, מקומי, ועונתי, וצורכים רק את הנדרש. מצאנו את הפשטות הזו במסע בעקבות הרובארב, מסע חתחתים של אלפי מייל בתוך דרכים עקלקלות וכבישים מפותלים וצרים על פי תהום. אבל את היופי והנקיון שמצאנו שם בפסגת העולם קשה לתאר במילים. משהו מזה אנחנו מביאים לכם בתוך המוצרים שלנו.

אז בפעם הבאה שתפתחו את השפורפרת או הבקבוק, תסתכלו על הצבע, תריחו את ריח הצמחים, אנחנו מקווים שתחושו על העור את קרירות ההרים הצלולה והמרפאה, ותזכרו שבצד השני של העולם יש מי שקשור אליכם ומקדיש את חייו לגידול צמחי מרפא.

ט"ו בשבט שמח לכולם

Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop