website
משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

איך אדע אם יש לי אקזמה? וכיצד לטפל בתסמינים?

איך אדע אם יש לי אקזמה?

כל התסמינים של אקזמה וכיצד מטפלים בה

אם אתם נמצאים בישיבה, באוטו, במסעדה או בכל מקום אחר, ובמקום להתרכז במה שקורה סביבכם, כל מה שמעניין אתכם זה: מתי הגירוד הזה יסתיים?? אם אתם חשים בגירוד ממושך, גירוי, אדמומיות יובש, צריבה - כל אלה מעידים שיכול להיות שזו אקזמה ,ואנחנו כאן כדי לענות על כל השאלות שעולות לכם בעניין.

קודם כל מה זה בכלל אקזמה?

מדובר במשפחה של כל דלקות העור שאינן נגרמות ע"י זיהום, המתבטאות בעור יבש, אדמומי, סדוק או מגרד. ישנם 7 סוגי אקזמה, הנפוצה ביותר היא אטופיק דרמטיטיס. אטופיק דרמטיטיס מופיעה על רקע תורשתי הקשור באלרגיות (קדחת השחת או אסתמה) ויכולה להיות מואצת בתנאי סביבה מסוימים כמו אוויר יבש (קר או חם), שימוש במוצרי טיפוח לא נכונים, בשמים, ואפילו עישון.
אגב, ביוונית המילה אקזמה משמעה רתיחה או בעבוע ועל כך יכול להעיד כל מי שסובל מהתסמינים.

אז מה הם התסמינים של אקזמה?

תסמיני אקזמה הם הרבה פעמים אינדיבידואליים ולא נראים אותו דבר אצל כל אחד. התסמין הבולט ביותר הוא הגרד שמביא לעוד גרד שמביא להתייבשות העור, לגירוי ואדמומיות.
אצל מבוגרים המחלה מתבטא לרוב באזורי קפלי הידיים, הרגליים, הצוואר והפנים, ואילו אצל תינוקות וילדים המחלה עשויה להופיע בכל חלקי הגוף. 

מהו מעגל – גרד- גירוד?

מצב בו תחושת הגרד גורמת לנו להתגרד, ואילו הגירוד מעצים את תחושת הגרד וחוזר חלילה. גירוד מתמשך עלול מחמיר את מצב העור, ועלול לגרום לסיבוכים ולזיהומים עוריים. גירוד בלילה, בעיקר של ילדים, עלול להוביל להפרעות שינה ולהפרעות בתפקוד במשך היום.

אקזמה של העור, הגורמת מעבר לכאב ולאי הנוחות הפיזית, גם למבוכה (הנובעת מהמראה) ולעצבנות בעקבות הגירוד הבלתי פוסק, ולכן גם לעיתים מובילה למצוקה רגשית.
בקצרה אם אתם חווים: גירוד מתמשך, קשקשת, פריחה, יובש בקפלי הידיים, הרגליים, ולפעמים גם על הפנים - כולם יכולים להיות סימנים לאקזמה או לאטופיק דרמטיטיס.
במקרים רבים הגרד יקדים את הפריחה והפצעים. חשוב לציין כי הגירוד המאסיבי מונע מהעור להתאחות, ובנוסף עלול לגרום לפצעים ואף לזיהום בעור.

אקזמה- מהם הגורמים למחלה וכיצד מטפלים בה?

כשמדברים על הגורמים לאקזמה מתייחסים ל- 2 גורמים עיקריים:

  • גורמים חיצוניים ואלרגניים כגון: מזג אוויר יבש, חשיפה למתכות שונות, חומרי ניקוי, תרופות, בגדי צמר, אריגים סינתטיים, מוצרים קוסמטיים, בשמים והפרשות של בעלי חיים וכן אבקני פרחים.
  • גורמים פנימיים ותורשתיים: אנשים עם רגישות מולדת של מחסום העור, חולי אסתמה להם יש נטייה לפתח אקזמה של העור או אטופיק דרמטיטיס.

מה יכול להחמיר את האקזמה?

  • מזונות הגורמים לתגובה אלרגית. מדובר בעיקר בחלב פרה, ביצים, אגוזים ובוטנים, סויה וחיטה. 10% מהילדים הלוקים באקזמה אטופית מושפעים ממזונות אלו.
  • שינויים הורמונליים אצל נשים כ-30% מהנשים שסובלות מאקזמה חווות התלקחויות של המחלה בימים שלפני הופעת המחזור החודשי. כ- 50% מהנשים בהריון שיש להן אקזמה מדווחות על החמרה בסימפטומים בתקופת ההיריון.

האם אקזמה קשורה לחוסר היגיינה

להיפך! התייבשות העור ממים ומחומרי ניקוי פוגעת בעמידות העור וחושפת אותו לתהליכים דלקתיים. מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים להשבת הלחות לעור, ולהגן על הידיים בעזרת כפפות בזמן התעסקות עם חומרי ניקוי ומים. 

האם האקזמה מדבקת?

ממש לא! המחלה היא מחלה כרונית דלקתית, לא נגיפית ומגיעה בהתקפים. בניגוד למחלות זיהומיות (כגון חיידקים, וירוסים וזיהומים פטרייתיים), זו איננה מחלה מדבקת ואין לחשוש ממגע.

איך לטפל באקזמה בצורה נכונה?

איך לטפל באקזמה בצורה נכונה? – יום רגוע מתחיל בעור רגוע

כמה טיפים כיצד נכון להתמודד עם הגירוד, הצריבה והעור האדמומי והמגורה המטרידים האלה?

  • טיפול בסטרואידים- חשוב לומר כי הטיפול בסטרואידים הוא יעיל, אבל בעייתי בשימוש לאורך זמן, משום שהוא עלול להוביל לתופעות לוואי ולעור דק ופגום. 
  • להשתדל להימנע ממתח נפשי- נכון קל לומר וקשה ליישם אך מתח נפשי ידוע כמקושר לאקזמה אבל לא ידוע בדיוק כיצד הוא משפיע. חלק מהאנשים טוענים שהסימפטומים של המחלה מחמירים כאשר הם במתח נפשי ואילו אחרים מוצאים שהסימפטומים של המחלה הם אלו שגורמים לתחושת המתח.
  • לבוש מאוורר– אקזמה כתוצאה מהזעה יכולה לנבוע מפעילות גופנית או משהייה באזורים חמים עתירי לחות, דוגמת מישור החוף בחודשי הקיץ. מומלץ ללבוש בגדים מכותנה ומאווררים.
  • להיערך עם תכשירים מתאימים– ישנם מרכיבים מסוימים העלולים לגרות את העור, לכן מומלץ שלא להשתמש בתכשירים המכילים בושם ופארבנים. הערכה הדו-שלבית של קמדיס לטיפול בעור יבש ומגורה, הכוללת ג'ל רחצה וקרם טיפוליים המכילים צמחי מרפא. שני התכשירים פועלים יחד ביעילות, מקלים על הגרד, מפחיתים את האדמומיות, ומשאירים את העור עשיר בלחות (ולא דביק).
אקזמה לפני ואחרי

לקמדיס שילוב תכשירים לתוצאות מירביות המסייעים בטיפול בתסמיני אקזמה בכל איזור בגוף.
הערכה כוללת שני תכשירים:

1. ג׳ל רחצה טיפולי
הדומה לרמת הPH הטבעית בעור (בין5 ל-5.5)
מנקה בעדינות את העור
מפחית יובש ברגליים, ידיים ושאר הגוף
מעשיר את העור בלחות כבר בעת הרחצה​
מקל ומרגיע יובש בעור אדמומי ומגורה

2.קרם פנים וגוף טיפולי עשיר​
מוכח מחקרית בשיפור תסמיני אקזמה
מטפל בעור יבש, גירויים ואדמומיו
ת​מזין את העור ומעניק לחות​
מפחית גרד באופן משמעותי בשימוש יומיומי
​לא נמצאו תופעות לוואי מוכרות בשימוש יומיומי בקרם​

ביוני 2019 קמדיס פרסמה מחקר קליני בו השתתפו גם ילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס.

במחקר הוכח כי שימוש בקרם הטיפולי שלנו, מסייע בטיפול ובשיפור תסמיני אטופיק דרמטיטיס לרבות שיפור תחושת הגרד ואיכות השינה של ילדים. 

קרם טיפולי לתסמיני אקזמה

התכשירים בערכה שלנו מותאמים לילדים מגיל חצי שנה ומעלה ומומלצים על ידי רופאי עור מרחבי העולם.
המוצרים מכילים שילובים של תמציות צמחי מרפא המופקות בטכנולוגיה מיוחדת Calm BotaniplexTM ממעבדות קמדיס.
טכנולוגיה זו מעצימה את סגולותיהם הרפואיות ותורמת לשיקום מחסום העור ולהפחתת תסמיני היובש והעור האדמומי והמגורה.
בנוסף, התכשירים מכילים גורמים מלחחים רבי עוצמה כגון חמאת שיאה, סרמידים וגליצרין.
הסדרה אינה כוללת מרכיבים העלולים לגרות את העור הרגיש. ללא סטרואידים - ללא פארבנים - ללא SLS - ללא צבעים מלאכותיים – וכמובן ללא בושם.

מה הלקוחות שלנו אומרים:

Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop