אקנה הינה מחלת עור המזוהה בעיקר עם גיל ההתבגרות, אך כמובן שלא רק. מדובר על מחלה שבאה לידיי ביטוי עם הופעת פצעונים באזור הפנים בעיקר. עם זאת בחלק מהמקרים הפצעים עשויים להופיע גם באזור החזה, באזור הכתפיים ואפילו בגב עליון. הבעיה העיקרית עם הופעת פצעים בפנים היא שיהיה קשה להסתיר אותם. תחושת המבוכה היא מובנת מאליה, בטח אם מדובר על חצ'קונים שניתן לראותם מכל עבר. לפיכך חשוב שתכירו את הסיבות להופעת פצעונים בפנים, ובנוסף גם את הדרכים להתמודד. ברגע שתכירו את כל המידע הנחוץ, תוכלו לקבל בזמן אמת את ההחלטות הנכונות (האם לפוצץ או לא לגעת?). עם טיפול נכון וראוי, תוכלו להחזיר את המציאות לקדמותה בהקדם האפשרי.

האם מדובר על מחלת עור נפוצה?

בהחלט כן, מרבית האנשים סובלים או יסבלו מהופעת פצעי בגרות, חצ'קונים ופצעונים בפנים או באזורים אחרים בגוף. על איזו שכיחות מדובר? סדר גודל של בין 70 עד 80 אחוז מהאנשים יאלצו להתמודד עם מציאות שכזאת. החדשות הטובות הן שבחלק נכבד מהמקרים המצב חוזר לקדמותו מבלי שתצטרכו לבצע פעילות יזומה. 

למרות זאת, יש כאלה שירצו לבצע פעולות כדי לזרז את החלמת העור בהקדם. אקנה היא תופעה מוכרת ונפוצה, והיתרון בכך הוא שעם הזמן התפתחו עוד ועוד דרכי טיפול בתופעה ותסמינים שלה. עם כמות המידע הנגיש ברשת, שיחה עם רופא עור ומטופלים שונים, תוכלו להבין איך להתמודד בצורה אפקטיבית עם הפצעונים.

מה גורם להופעת פצעונים בפנים?

אי אפשר לתת סיבה אחת שתהיה נכונה ורלוונטית בכל המקרים השונים. הסיבה שבגללה מופיעים לכם פצעי אקנה לא חייבת להיות אותה הסיבה גם אצל אחרים. בכל מצב, כדאי להיבדק על ידי רופא עור מנוסה, שיבחן את הסיבה הספציפית שנוגעת אליכם וימליץ לכם על דרכי הטיפול הנכונות בשבילכם. ברגע שמבינים את הסיבה להופעת הפצעונים בפנים או באזורים אחרים, יהיה ניתן להתמודד איתה בקלות יותר. במקרים רבים, הופעת פצעונים באזור הפנים מתרחשת עקב שינויים הורמונליים. שינויים שכאלה מגיעים בעיקר בגיל ההתבגרות, אך אצל חלק מהאנשים הם מגיעים בתקופות נוספות בחייהם.

למה חשוב לטפל בפצעונים בפנים בהקדם?

הסיבה שבגללה אנו מציעים לטפל בפצעונים בהקדם היא שהמצב עשוי להחמיר. אפילו אם כרגע הוא נראה לכם חמור, אי אפשר לדעת מה עלול להוליד יום. יהיה עליכם לפתור את הבעיה בהקדם כדי למנוע ממנה לצאת משליטה לגמרי. טיפול מוקדם בפצעונים יאפשר לכם לתפוס אותם עוד לפני שהם הופכים להיות חמורים. כל עוד הפצעונים לא חמורים ורציניים, יש סיכוי גבוה שתוכלו להעלים אותם במהירות. לעומת זאת, פצעונים שנשארים בפנים ובאזורים אחרים בגוף זמן רב עשויים להשאיר צלקת אם לא מעניקים להם את הטיפול הנכון, ובפרט אם מחטטים בהם.

איך מתמודדים עם פצעונים בפנים?

עוד לפני שנדבר על התמודדות עם פצעונים בפנים, חשוב להבין כיצד למנוע אותם. יש לכם סל שלם של כלים שיאפשרו לכם למנוע את הופעת הפצעונים בצורה מהותית. שמירה על היגיינת הפנים והעור יכולה להיות זאת שתעשה את כל ההבדל. בו בזמן, צריכת מאכלים עתירי שומן ומלחים עלולה להחמיר את המצב. חשבו היטב לפני שאתם אוכלים מאכלים שעלולים לזרז את הופעת הפצעונים בפנים ביתר שאת.

אותם פצעונים בפנים כבר הופיעו? כעת יהיה עליכם לחשוב כיצד תוכלו להעלים אותם. נדגיש כי הטיפול יכול לקחת זמן מה, אל תרימו ידיים אם אינכם רואים תוצאות מיידיות. הדרך הכי טובה להתמודד עם פצעוני אקנה בפנים תהיה שימוש בתכשירים ייעודיים - כאלה המומלצים על ידי רופאי עור. מדובר בתכשירים מקומיים שתוכלו למרוח על האזורים הנגועים. התכשירים מייבשים את הפצעונים וגורמים להם להיעלם לאחר תקופה מסוימת. במקרים חריגים ישנה אופציה לקחת כדורים שנועדו להתמודד עם אקנה משמעותי. העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא להתייעץ עם רופא עור, שיוכל להנחות אתכם כיצד לטפל באופן הנכון ביותר בפצעונים שלכם.