website
משלוח לבית הלקוח חינם בהזמנה מעל 250 ₪
שימו לב! ייתכנו עיכובים באספקת משלוחים. במקרים דחופים, בבקשה צרו איתנו קשר.

אטופיק דרמטיטיס / אסטמה של העור - מדריך מלא מ- א' עד ת'

close-up-of-a-hand-with-eczema-atopic-dermatitis-2023-12-19-18-17-00-utc (1).jpg__PID:cc948a6a-7d68-4429-8265-f923f672ea27

אטופיק דרמטיטיס, המכונה גם אקזמה אטופית או "אסטמה של העור", היא מחלת עור נפוצה המתבטאת בדלקת וביובש קיצוני של העור. המחלה יכולה להופיע בכל גיל, אך בעיקר נפוצה בילדות ובעלת נטייה להישנות או להחמיר בתקופות שונות. המדריך הבא יספק מידע מקיף על אטופיק דרמטיטיס, כולל סימפטומים, גורמים, אבחון ואפשרויות טיפול.

מהו אטופיק דרמטיטיס?

אטופיק דרמטיטיס, הידועה גם כאקזמה אטופית, היא מצב דלקתי כרוני של העור המתאפיין ביובש, אדמומיות, פריחה, וגירודים. מדובר במחלה נפוצה ביותר, המשפיעה על אנשים בכל הגילאים, אך בעיקר על ילדים. המחלה יכולה להתפרץ בגיל מוקדם מאוד ולהשפיע על איכות החיים של הסובלים ממנה ומשפחותיהם.

סיבות וגורמי סיכון

על אף שהמדע עדיין לא הבין לחלוטין את כל הגורמים המובילים לאטופיק דרמטיטיס, ידוע כי המחלה מתפתחת בשל שילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים וחיסוניים. מרכיב חשוב בהתפתחות המחלה הוא פגם במחסום העור שבכל מתאפשר לאלרגנים ולחיידקים לחדור בקלות רבה יותר לעור ולגרום לדלקת.

אחד הגורמים המרכזיים היא נטייה גנטית. אנו רואים כי ילדים שהוריהם סובלים מאקזמה או ממחלות אלרגיות אחרות כמו אסטמה נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את המצב, להרחבה בנושא לחצו כאן. מה שמצביע על קשר חזק בין היסטוריית אלרגיות במשפחה לבין הסיכוי לפתח אטופיק דרמטיטיס.

בנוסף, לגורמים הגנטיים והתורשה גם הגורמים הסביבתיים משחקים תפקיד חשוב בהתפרצות ובהחמרת המחלה. שכן, חשיפה לאלרגנים כמו פרוות בעלי חיים, עובש, אבק, וחומרים מגרים כמו סבון ודטרגנטים עלולה לגרום לגירוי העור והחמרת התסמינים. כמו כן, מזג אוויר קיצוני - חום ולחות גבוהה או קור ויובש - משפיעים גם הם על מצב העור.

היבט נוסף הוא המערכת החיסונית. באנשים עם אטופיק דרמטיטיס, המערכת החיסונית עלולה להגיב באופן יתר לאלרגנים או לגורמים אחרים, בתגובה לחדירת האלרגנים לגוף מבעד למחסום העור, ולגרום לתגובת דלקת חזקה בעור.

הבנת המנגנון

לבסוף, חשוב להבין את המנגנון הביולוגי העומד מאחורי אטופיק דרמטיטיס כדי להבין את הגישות השונות לטיפול. הפרעה במחסום העור, התגובה החיסונית היתר והנטייה הגנטית כולם משחקים תפקיד בהופעת המחלה. המחקר בתחום מחלות העור ממשיך לפתח טיפולים חדשים שמטרתם לטפל בגורמים השונים המובילים למחלה, במטרה להציע שיפור באיכות החיים של הסובלים מהמחלה.

המטרה העיקרית של הטיפול באטופיק דרמטיטיס היא להחזיר את האיזון למחסום העור, להפחית את הדלקת ולהרגיע את הגירויים, תוך התמקדות במניעת זיהומים ושיפור איכות החיים.

4.jpg__PID:d9f79bc6-0ad5-435c-b814-1fca32e24f08

קמדיס המומחים בבעיות עור, מציעה פתרונות לשגרת הטיפוח לחורף:

לסובלים מאטופיק דרמטיטיס: סדרת Skin Topic של קמדיס, מיועדת לתת מענה אופטימלי לטיפול בעור יבש ומגורה, ומעניקה הקלה גם לסימפטומים של עור הסובל מאקזמה ואטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) לקראת החורף שכיחות הסימפטומים האלו עולה).

סימפטומים

אטופיק דרמטיטיס מתבטאת במגוון סימפטומים שיכולים להשתנות בחומרתם מאדם לאדם ולהשפיע על איכות החיים. כאן תוכלו למצוא את הסימפטומים הנפוצים ביותר:

יובש ופריחה בעור:

  • העור נעשה יותר יבש מהרגיל, מה שעלול להוביל לפריחה והיווצרות סדקים.
  • המרקם של העור עלול להשתנות, ולעיתים נוצרת תחושת "עור קשה".

אדמומיות ונפיחות:

  • אזורים מסוימים בעור הופכים לאדומים ונפוחים.
  • לעיתים, העור יכול אף להרגיש חם למגע.

גירודים חזקים:

  • תחושת גירוד עזה, שיכולה להוביל לפצעים כתוצאה מגירוד ממושך.
  • הגירוד יכול להיות קשה במיוחד בלילה, ולהשפיע על איכות השינה.

פצעים וקרעים בעור:

  • באזורים של גירוד מתמיד עלולים להיווצר פצעים וקרעים.
  • לעיתים, ניתן לראות גם נזילה של דם ונוזלים אחרים מהפצעים.

פצעים וקרעים בעור:

  • פצעים וקרעים בעור יכולים להפוך לפתח לחדירת חיידקים ולהתפתחות זיהומים.
  • זיהומים אלה עלולים להוביל לתסמינים נוספים כמו כאב, התקלפות של העור, ואף הופעת פוסטולות (פצעון דלקתי שנראה כמו פצע של אקנה).

אטופיק דרמטיטיס היא מצב כרוני הדורש התייחסות וטיפול. על אף שאין כיום טיפול שמרפא לחלוטין את המחלה, ניתן לשלוט בתסמינים ולהפחית את תדירות ההתפרצויות דרך טיפול מתאים ותמיכה רפואית. חשוב לזכור כי תמיכה נפשית וחברתית עשויה להיות חיונית גם היא להתמודדות עם ההשפעות של המחלה על איכות החיים

topicwash-newforweb-V2_2500x2500_091110cd-a482-43c8-9bee-087c8722359f_x563@2x.webp__PID:6bb9ecd4-2997-4ea7-b056-e53357d75fb5

TOPIC SKIN FACE & BODY WASH

ג'ל רחצה טיפולי לעור יבש, אדמומי ומגורה- ג'ל לניקוי עדין של עור פנים וגוף יבש ומגורה. התכשיר פועל באמצעות תרכובת צמחים מרוכזת ובלעדית לחברת קמדיס ומקלה על תסמיני עור הנלווים לעור יבש כמו גרד ואדמומיות. שימוש קבוע בג'ל הרחצה מסייע במתן תחושת נוחות והקלה לעור לאורך זמן. מתאים לתינוקות ועד למבוגרים. הג'ל מסייע בהקלה מהירה על עור יבש מאד ובהרגעה של עור אדמומי. ג'ל הרחצה מזין את העור ומותיר תחושת רכות ולחות. *ללא בישום, פארבנים, SLS.וצבע מלאכותי

topicwash-newforweb-V2_2500x2500_091110cd-a482-43c8-9bee-087c8722359f_x563@2x.webp__PID:6bb9ecd4-2997-4ea7-b056-e53357d75fb5

TOPIC SKIN FACE & BODY CREAM

קרם לחות עשיר טיפולי לעור יבש, אדמומי ומגורה- קרם לחות טיפולי עשיר ומזין שפותח במיוחד להקלה על עור יבש ויעילותו נבדקה קלינית על ילדים ומבוגרים על עור אטופיק דרמטיטיס ואקזמה. הוכח כיעיל בהפחתה משמעותית של תסמינים: מפחית גרד באופן משמעותי, משפר את איכות השינה של ילדים כבר לאחר 7 ימים של שימוש בקרם. לא נמצאו תופעות לוואי מוכרות בשימוש יומיומי בקרם. הקרם פועל באמצעות תרכובת צמחים מרוכזת ובלעדית לחברת קמדיס המסייעת בהרגעה מידית של העור ומשקמת את שכבת ההגנה הטבעית שלו. ריכוז הצמחים בקרם הוא שמעניק לו גם את הגוון הטבעי והייחודי לו. הקרם, שנספג במהירות בעור, מפחית את הגרד, האדמומיות והיובש ומשיב לעור לחות ורכות. מתאים לתינוקות מגיל חצי שנה, ילדים ומבוגרים. *ללא בישום, ללא פארבנים.

גורמים וגורמי סיכון

אטופיק דרמטיטיס היא מחלת עור כרונית שמקורה בשילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים, ותגובות חיסוניות יתר. ההבנה של גורמים אלו והגורמים המסוכנים הקשורים איתם עשויה לעזור במניעה ובטיפול במחלה.

גנטיקה

  • נטייה משפחתית לאטופיק דרמטיטיס או אסטמה.
  • שינויים גנטיים המשפיעים על מחסום העור ותפקוד המערכת החיסונית.

סביבה

  • חשיפה לאלרגנים כמו פרוות בעלי חיים, אבק ועובש.
  • מזג אוויר קיצוני, כגון קור ויובש או חום ולחות גבוהה.
  • חשיפה לחומרים מגרים כמו סבונים, דטרגנטים וחומרים כימיים.

מערכת חיסונית רגישה

  • תגובה חיסונית מוגברת לאלרגנים ולגורמים חיצוניים.
  • דלקת כרונית בעור הנובעת מתגובה חיסונית יתר.

גורמי סיכון נוספים

  • תזונה: מזונות מסוימים עלולים להחמיר את המצב ולכן מומלץ להימנע מהם, להרחבה בנושא השפעת התזונה על הבריאות העור לחצו כאן.
  • חשיבות המעקב: השגחה על המצב והבנה של המחלה חשובים מאוד. עקבו אחר מצב העור, ושימו לב לתגובות למוצרים השונים.

הבנת הגורמים לאטופיק דרמטיטיס הינה בעלת חשיבות רבה בהתמודדות עם המחלה. שכן זיהוי והתמודדות עם גורמי הסיכון יובילו לדרכים יעילות יותר לטיפול ולהפחתת התדירות והחומרה של התסמינים, מה שלבסוף יוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים של הסובלים מהמחלה

אבחון וטיפול

אבחון וטיפול באטופיק דרמטיטיס מחייבים גישה מותאמת אישית, המתחשבת בחומרת המצב, בגורמים המחמירים אותו ובהשפעת הטיפול על איכות חיי המטופל. הליך האבחון מתחיל לרוב עם בדיקה פיזית של המטופל על ידי רופא, והטיפול כולל שילוב של אסטרטגיות לניהול והתמודדות עם הסימפטומים ולמניעת התפרצויות של המחלה מחדש.

אבחון אטופיק דרמטיטיס

  • בדיקה פיזית: רופא יבדוק את העור לזיהוי תסמינים כמו יובש, אדמומיות, ופצעים.
  • ראיון רפואי: דיון בהיסטוריה הרפואית של המטופל ובסימפטומים, כולל תדירות הופעת וחומרת התסמינים.
  • בדיקות נוספות: לעיתים נדרשות בדיקות כמו בדיקת דם או בדיקות אלרגיה, כדי לשלול מחלות אחרות או לזהות את הגורמים למחלה.

טיפול באטופיק דרמטיטיס

טיפולים נפוצים:

  • קרמים ומשחות: קרמים ומשחות: קרמים טיפוליים לשמירה על לחות העור ולהקלה בתסמיני המחלה כמו יובש וגירוד.
  • סטרואידים מקומיים: להפחתת הדלקת והאדמומיות בעור.
  • מעכבי קלצינוירין מקומיים: למקרים בהם לא ניתן להשתמש בסטרואידים.

התמודדות עם גורמים מחמירים:

  • הימנעות מגורמי גירוי: כמו סבונים חזקים, דטרגנטים, ואלרגנים.
  • שיפור תזונה: במקרים מסוימים, תזונה מותאמת יכולה לעזור.
  • ניהול סטרס: טכניקות הרפיה וניהול סטרס עשויות לשפר את התסמינים.

אבחון וטיפול יעילים באטופיק דרמטיטיס דורשים גישה אישית וממוקדת. בעזרת שילוב של טיפול בתסמיני המחלה, התמודדות עם גורמים מחמירים והתאמות באורח החיים, ניתן לשלוט בתסמינים ולשפר את איכות החיים של הסובלים מהמחלה.

חשוב להדגיש את הצורך במעקב רפואי קבוע ובשיתוף פעולה הדוק עם הצוות הרפואי לצורך התאמת הטיפול.

סיכום ומסקנות

אטופיק דרמטיטיס היא מחלה כרונית הדורשת טיפול ותשומת לב קבועה, אך עם הטיפול הנכון וההתמודדות המתאימה, ניתן לשלוט בסימפטומים ולשפר את איכות החיים של הסובלים מהמחלה. בנוסף התמודדות עם מחלות עור יכולה להיות מאתגרת נפשית ולכן הדאגה לנפש חשובה לא פחות, לכן מומלץ ללמוד טכניקות התמודדות והרגעה ולשתף באתגרים והחוויות שלכם עם אחרים.

לבסוף, אטופיק דרמטיטיס אינה מחלה שניתן להתעלם ממנה, אך עם הגישה הנכונה והטיפול המתאים, ניתן לנהל אורח חיים מלא ואיכותי, לטיפים נוספים בהתמודדות עם אטופיק דרמטיטיס כנסו לכתבה שלנו - איך נפטרים מאטופיק דרמטיטיס - right & wrong.

לסובלים מעור מיובש (עור שלא יבש מטבעו:

ג'ל לחות פרביוטי מרוכז לעור יבש

Ultra-Hydration Gel

ג'ל לחות פרביוטי מרוכז לעור יבש או מיובש, חסר לחות ורגיש. הג'ל מבוסס על Calm botaniplex™, טכנולוגיה ייחודית המשלבת תמציות צמחים בעלי תכונות פרביוטיות שמסייעים להפחתת אדמומיות, גרד, לפעילות נוגדת חמצון, לחיזוק מחסום העור ואיזון המיקרוביום. לצד קומפלקס הצמחים, מכיל ג'ל הלחות גם חומצה היאלורונית המשמשת כזריקת לחות לעור ואלנטואין להרגעת העור. ג'ל הלחות של קמדיס מעשיר את העור בלחות למשך 24-שעות מרגע השימוש, בעל נוסחה המבוססת על מים, נטולת שומן שאינה מכבידה על העור ונספגת במהירות. התכשיר מותאם עור יבש, חסר לחות ורגיש, גם כזה שעבר טיפולים. התכשיר מתאים גם לקיץ שבה גם סובלים מחוסר לחות. ללא בישום, פארבנים, SLS וצבע מלאכותי

 קרם לחות מזין לידיים לעור יבש

Nourishing Hand Cream - קרם לחות מזין לידיים לעור יבש 

קרם לחות מזין לידיים, המיועד להזנת כפות הידיים והעשרתן בלחות. הקרם בעל מרקם נעים הנספג במהירות ומותיר את העור רך, נעים וגמיש. התכשיר מסייע לכפות ידיים יבשות וסדוקות, מזין ולוכד את הלחות בעור, מרכך מרגיע ומחדש עור יבש וסדוק. ללא פארבנים וצבע מלאכותי

מסיכה לעור יבש ורגיש

Ultra Hydration Face Mask - מסיכה לעור יבש ורגיש

עור הפנים שלנו תמיד חשוף למזג האוויר, ומסיכת פנים בהחלט יכולה לעזור. מסיכת הבד שלנו מעשירה את הפנים בלחות ומשלבת רכיבים מתקדמים החודרים לעומק שטח העור מרגיעים אותו ומסייעים לשיקום מחסום ההגנה הטבעי שלו. המסיכה שלנו מכילה חומצה היאלורונית, גליצרין, ויטמינים A, E, B5 לעור פנים בריא קורן ונינוח כל היום

מה הלקוחות שלנו אומרים

עכשיו ב 20% הנחה!

הערכה הטיפולית לעור אטופי ויבש, כוללת את 2 מוצרי הסדרה במחיר מופחת!

₪110.60
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
ערכה טיפולית לעור אטופי ויבש | CALM
Sunday,Monday,Tuesday,Wednesday,Thursday,Friday,Saturday
January,February,March,April,May,June,July,August,September,October,November,December
Not enough items available. Only [max] left.
הוספה לרשימת המשאלותהצגת רשימת המשאלותהסרה מרשימת המשאלות
סל הקניות שלך

סל הקניות שלך ריק

Return To Shop