חוויתי האישית עם אקנה מבוגרים.

פצעי אקנה מזוהים בדרך כלל עם גיל ההתבגרות, אך מעטים יודעים כי אקנה למעשה תופעה שכיחה גם בקרב מבוגרים. אם כך, מהו אקנה מבוגרים ? כיצד לוקים בו ואיך נמנעים ממנו או מטפלים בו במידת הצורך? כל מה שרציתם לדעת על אקנה מבוגרים במאמר הבא: 

פצעי אקנה הם באסה. הנה, אמרתי את זה!

היה לי את המזל לעבור את ילדותי ללא אקנה כמעט, עם פצעון אחד או שניים מדי פעם אשר נעלמו כמו שהם הופיעו. אבל מזלי השתנה לאחר גיל 20.

פעם הייתי נערה מוזרה עם עור נקי, והיום אני מבוגרת צעירה אשר מנסה לבנות את הביטחון שלה עם פצעי אקנה אשר כולאים את ה'ביונסה' הפנימית שלי! חשבתי לעצמי – "מה? למה עכשיו? אני לא מבוגרת מדי בשביל זה?". מצאתי את עצמי מבטלת דייטים ומשנה תכניות בגלל התפרצות פצעי אקנה חמורות, הרגשתי יותר מדי מובכת מלצאת החוצה, גם אם השתמשתי בשכבת מייק אפ המנסה להסתיר את כולן.

ניסיתי הכל, ואני מתכוונת ל..הכל! טיפולי פנים, מסכות, קרם לחות, ג'ל, פילינג.. אך שום דבר לא עזר ולפעמים המוצרים היו גורמים למצב העור שלי להיות יותר גרוע. לאחר שנפגשתי עם רופא עור, ועשיתי קצר מחקר ברשת, הבנתי:

אני לא לבד.

אקנה מבוגרים הוא לא נדיר, ואפשר לטפל בו. לחץ, ג'אנק פוד והורמונים יכולים לגרום לפצעי אקנה לצוץ אצל מבוגרים וצעירים, בגילאי 20 ואפילו גילאי 40.

אני כותבת את הבלוג הזה, כאן, באתר של קמדיס מכיוון שזה היה חלק מהצעדים שלי בכדי להשיג עור יותר בריא. אז אם אתם מעוניינים לשמוע איך נלחמתי באקנה מבוגרים, המשיכו לקרוא בכדי לגלות מה עזר לי!

סובלים מאקנה למבוגרים? מצאו את התכשיר המתאים לכם

אז לאחר כל המחקר המקיף שעשיתי על אקנה למבוגרים, וניסוי עצמי אשר ביצעתי עם כל מוצר המוכר לאדם – מצאתי את קמדיס. קמדיס סיפקה לי את התשובה אשר חיפשתי מכל מיני סיבות. הסיבה הראשונה היא הפורמולה נטולת-השמן אשר עזרה לי לאזן את ייצור הסבום (שומניות) בעור הפנים, ולהפחית את הלכלוך ואת הנקבוביות השומניות שלי. הסיבה השנייה היא שהרכיבים מבוססי הצמחים הרגישו קלילים על עור הפנים שלי ולא הקשו עליו. זה היה מאוד חשוב בשבילי, מכיוון שכל המוצרים שניסיתי בעבר השאירו את העור שלי מגורה ואדמומי. השתמשתי גם בקרם הלחות וגם בג'ל לטיפול נקודתי (מתי שנדרש), לאחר השימוש בתרחיץ. הבנתי שטיפול בצורה זו, יכול להביא לתוצאות הטובות ביותר, לכן איני יכולה לתת עצות לגבי השימוש בתרחיץ לבד.

מתמודדים עם אקנה מבוגרים? שימו למה שאתם אוכלים 

חוץ משימוש במוצרי האקנה למבוגרים של קמדיס, שיניתי מעט את הדיאטה שלי ודאגתי שלא תכלול ג'אנק פוד, אוכל שומני וסוכרי. העובדה שהייתי סטודנטית גרמה למטלה זו להיות קשה ביותר, במיוחד בזמן מבחנים, שבהם לא הייתה לי ברירה והגנבתי איזה ממתק פה ושם. אבל גם הפחתת כמות הג'אנק שהכנסתי לגוף שלי עזרה לכל השינוי לקרות!

השתדלו להימנע מלחץ נפשי

שני הדברים הנוספים אשר עזרו לי להיפטר מהאקנה שהיה לי, הם סדר ומדיטציה (לא ממש). התחלתי לארגן את היומן שלי בצורה מסודרת, החל משיעורים שהיו לי, משמרות עבודה, זמן עם המשפחה, דייטים, וכל דבר אשר צץ לי. זה עזר לי בארגון החיים שלי למקום אחד נגיש אשר לגמרי הפחית את כמות הלחץ שהצטברה לי ועובדה זו גרמה לי להרגיש יותר בשליטה על הזמן שלי. זה גם עוזר לי לתכנן יותר בקלות את הזמן החופשי שיש לי, שבלי הסדר הזה לא הייתי מצליחה לנצל אותו. כאן מגיע החלק של ה"מדיטציה". הגרסה שלי להורדת הלחץ לא בדיוק נמצאת במדיטציה, לעומת זאת מצאתי אותה בשיעורי זומבה. תמצאו אתם את ה"זומבה" שלכם והוסיפו אותה ללוח הזמנים שלכם.

לסיכום - מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם אקנה מבוגרים? 

בכל מקרה, בכדי לסכם את הכל... מוצרי סדרת AC-CLEAR של קמדיס, איזון הדיאטה, סידור, ו"מדיטציה" היו הגורמים המשמעותיים להשגת עור נקי בשבילי. אני מקווה מאוד שהטיפים שלי יעזרו לכם, ואם יש לכם בעצמכם טיפים לטיפול באקנה מבוגרים, שתפו אותם שגם אחרים יוכלו ליהנות מהם!