סקרנים לגבי איזה סוג אקנה יש לכם? בדקו את הרשימה למטה בכדי לגלות!

"אקנה היא מחלת העור הנפוצה ביותר, המופיעה אצל יותר מ־80 אחוזים מהאוכלוסייה בשלב כלשהו בחייהם. אקנה בדרך כלל מתחילה בזמן ההתבגרות ומשפיעה על המון מתבגרים ומבוגרים צעירים. בערך 85% מהאנשים בגילאי 12-24 סבלו לפחות מאקנה קל." – האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה

אקנה מסוג קומדו:

אלו הם זקיקי שיער סתומים בעור שיכולים להיות פתוחים (ראש שחור) או סגורים על ידי העור (ראש לבן). הם סתומים משמן ועור מת אשר חוסמים את הזקיק. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סוג זה של אקנה הם להשתמש במוצרי טיפול באקנה שהם חסרי שמן ולדאוג לא להעמיס על העור. חשיפה גבוהה לעור יכולה לגרום לגירוי ולהפוך את המצב לגרוע אף יותר.

אקנה מסוג ראש לבן:

נקבוביות סתומות שנותרו מתחת לעור ואינן מודלקות. הן מופיעות כמו גבשושית קטנה, בצבע עור או גבשושית מורמת עם ראש לבן. זהו סוג של קומדו (אותו סוג טיפול המומלץ לקומדו, מומלץ במקרה זה).

אקנה מסוג ראש שחור:

אלו הן קומדות אשר פתוחות על פני העור. הם מופיעים בצבע שחור או חום כהה, אשר נגרם עקב תגובה של השמן לאוויר. גם אלו הן סוג של קומדו (אותו סוג טיפול המומלץ לקומדו, מומלץ במקרה זה).

אקנה מסוג חטטים :(Papules)

 מופיעות על העור כגבשושיות אדומות, סגולות, או ורודות, חטטים הן או ראש לבן או ראש שחור אשר התנפחו. לפעמים הם עלולים לכאוב ורגישות למגע. אין בהן שום נוזל הנראה לעין. לפוצץ את החטטים יכול לגרום למצב גרוע יותר אשר מוביל לדלקת או צלקות.

פצעים מוגלתיים :(Pustules)

עוד גרסא של חצ'קון מודלק, פצע מוגלתי הוא גבשושית עור שמלא במוגלה לבנה או צהובה. הימנעו מלפוצץ אותם מכיוון שהם יכולים להגביר את האקנה ולהוביל לצלקות.

אקנה מסוג פפולות (Nodules):

הן קשות למגע ויכולות להיות בצבע עור או מנופחות ובד"כ לא ממולאות במוגלה. הן מתפתחות עמוק בתוך העור ויכולות לקחת זמן ארוך יותר להיעלם משאר סוגים של אקנה. אל תפוצצו אותם, כי זה יכול להוביל לבקטריה שתיכנס לתוך החור, אשר יובילו להידלקות ולהתנפחות. פפולות אינן יכולות להיעלם בעזרת תכשירים בלבד.

 

ציסטות:

ציסטות הן נגעים גדולים, המלאים במוגלה שנראים דומה לשחין. כמו הפפולות, הציסטות מתפתחות עמוק בתוך העור ואינן יכולות להיות מטופלות על ידי תכשירים בלבד. הן גדולות הרבה יותר מסוגים אחרים של אקנה, ורגישים מאוד למגע. אנשים שיש להם ציסטות ופפולות נחשבים שיש להם סוג חמור יותר של אקנה.

 אקנה כדורי (Acne Conglobata)

זהו אחד הסוגים החמורים ביותר של אקנה שבה נוצרות ציסטות עמוקות ואחר כך צלקות. יכול להופיע לא רק על הפנים אלא גם על שאר הגוף – חזה, ידיים, צוואר, גב וכו'. סוג זה של אקנה הוא אינו נפוץ ויכול להיות גנטי.

רוזציאה:

אקנה רוזציאה, המכונה לעיתים אקנה של הגיל המבוגר הוא אקנה המתבטא בפריחה אדומה וגושים אדומים שבד"כ מכסים את האף, הלחיים, המצח והסנטר. אפשר להתבלבל בקלות ולחשוב שאלו הן לחיים אדומות. היא שכיחה בעיקר באנשים עם עור בהיר ומופיעה לאחר גיל 30.

 

לא משנה מאיזה סוגי אקנה אתם סובלים, יש לנו טיפול להציע לכם! 

התקשרו אלינו עוד היום וקבלו ייעוץ טלפוני לגבי התכשירים שלנו לטיפול בתסמינים של סוגי האקנה השונים