עם בוא החורף מתפרצת גם דלקת העור, אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), הגורמת לגרד ולסבל, בעיקר לתינוקות ולילדים. כיצד כדאי להתמודד עם ההתפרצות והסבל?

מתוך כתבה שפורסמה בידיעות אחרונות ו-Ynet 
כל אחת מעונות השנה משפיעה על עורנו בדרכים שונות, מזג האוויר הקר והיבש בחורף מביא איתו לצד הצטננויות ושפעת את אחת התופעות האופייניות לעונת הקור, היא האטופיק דרמטיטיס - דלקת עור כרונית שכיחה בקרב ילדים (כ־20% מהילדים בעולם המערבי ולפחות 85% מהחולים בה יחלו עד גיל 5) המחלה מתבטאת בגרד, יובש של העור ואדמומיות שמציקים מאוד, לעיתים מופיעים זיהומים משניים המחייבים אשפוז בבתי חולים. למרות המחקר הרב הנערך בנושא הדלקת האטופית, אין עדיין תשובה חד משמעית לסיבת המחלה. התשובה המקובלת היא כי נוצר שילוב של נטיה גנטית והשפעה סביבתית, יחד עם פגם במערכת החיסונית, וכשלון של העור בתפקידו כחיץ בפני גורמים זרים מזיקים חיצוניים. 
התינוקות והילדים הקטנים הם הסובלים ביותר ממנה וזה מלווה בלילות ארוכים ללא שינה בגלל הגירודים. אצל הילדים הדלקת תופיע בעיקר בקפלי העור ובמרפקים, או מאחורי הברכיים ובשורשי כפות הידיים; אצל המבוגרים היא תופיע בעיקר באזור הפנים והצוואר, בית החזה והגפיים.

כיצד ניתן להתמודד בצורה המיטבית עם הבעיה?
אחד מהאמצעים הטובים ביותר לטיפול באטופיק דרמטיטיס הוא שימון העור והעשרת העור בלחות. במהלך היום יש למרוח את העור כמה פעמים בקרם לחות המיוחד לטיפול ביובש העור, משום שהיובש הגורם לפיצוץ העור מהווה בסיס לנגעים שונים ולהתפתחות המחלה. הטיפול הקונבנציונלי השכיח הוא בעזרת משחות המכילות סטרואידים, שאומנם מקלות באופן מיידי על הבעיה, אך בשימוש לאורך זמן מזיקות לעור משום שהן הופכות אותו לדק יותר. 
אז מה עושים הסטרואידים, או הקורטיזונים למיניהם? ד"ר רון יניב מומחה לרפואת עור, מספר על הצד החיובי והשלילי של הסטרואידים - "לאחר הפעם הראשונה שהסטרואידים עזרו, הולכים לרופא משפחה או רופא ילדים, והוא מחדש את המרשם אוטומטית. הפציאנטים משתמשים בסטרואידים האלו כאילו היו קרם לחות, ואז מתחילות כל הצרות והבעיות. כתוצאה מהשימוש בהם, העור הופך דק, ורידים וכלי דם בולטים ויש תופעת התמכרות של העור לסטרואידים. במילים אחרות יש "ריבאונד". ברגע שמפסיקים את המשחה, יש החמרה, מורחים אותה שוב וחוזר חלילה, נוצר מעגל קסמים עם השלכות לא טובות למצב העור לאורך זמן. מצד שני, אני חייב להדגיש שהפחד מסטרואידים "סטרואיד פוביה" הוא גם טעות, הסטרואידים הם פתרון טוב אבל צריך לדעת כיצד להשתמש בו ובאיזה מינון. שימוש מושכל הוא המפתח, השימוש בהם צריך להיות קצר טווח. ברגע שההתלקחות מתמתנת יש להפסיק את השימוש בסטרואידים, בנוסף, אסור לעבור משימוש בסטרואידים לכלום, מומלץ לעבור לתכשיר טבעי, בטיחותי לתחזוק המצב ולהרחקת מועד ההתלקחות הבאה".
אחת מן החברות המציעה פתרון בטוח, ללא תופעות לוואי מוכרות היא חברת קמדיס. קמדיס הינה חברה ישראלית שהקדישה שנים רבות של מחקר ופתוח למוצרים המקלים על תסמיני אטופיק דרמטיטיס. המוצרים משלבים את מערכת ™calm-Botaniplextm - שילוב ייחודי של תמציות צמחי מרפא הידועים מתחום הרפואה הסינית, אשר יחד מסייעים להקלה על סימפטומים שונים של הדלקת האטופית ובעלי יעילות גבוהה יותר מאשר כל תמצית בודדת. 
מוצר הדגל בסדרת TOPIC של קמדיס, הוא קרם טיפולי לפנים ולגוף, המכיל את השילוב הייחודי של תמציות הצמחים יחד עם מרכיבי לחות המסייעים לריכוך העור. 
במחקר קליני שערכה החברה לאחרונה בקרב ילדים בני 18-3 נמצא כי כבר לאחר 4 שבועות ניכר שיפור של 61% בכל מדדי הדלקת האטופית - אודם, נפיחות, יובש, היקף הנגעים, גרד ושיפור באיכות השינה, הקרם הטיפולי הוכיח יעילות טובה יותר ממתחרים על פי המדדים שנבחנו - (SCORAD INDEX). המחקר התפרסם באוקטובר 2019, במגזין Journal of drugs in Dermatology   
המוצר המשלים לקרם הטיפולי הוא ג'ל הרחצה הטיפולי TOPIC, המסייע לניקוי ולהקלה על עור מגורה, יבש ואדמומי. כמתבקש ממוצרים מתקדמים אלה, הם אינם כוללים סטרואידים, פראבנים, חומרי בישום או תוספי צבע מלאכותי, הם מתאימים גם לתינוקות שמעל גיל חצי שנה ואין להם תופעות לוואי מוכרות. 
נטלי שסובלת מאטופיק דרמטיטיס מספרת: "במשך 20 שנים סבלתי מהתקפים נוראיים של אטופיק דרמטיטיס ולפני שנתיים גיליתי את קרם הגוף והסבון של קמדיס, מאז השתנו חיי להפליא!! אני ממליצה על המוצרים האלו לכל מי ששואל אותי איך התגברתי על ההתקפים".

 

כעת ניתן לרכוש את שני המוצרים יחד ב30% הנחה ב101.50 ש"ח בלבד כאן.

קמדיס, שהוקמה ב־2003 על־ידי צוות מומחים לרפואה סינית בעלי ידע נרחב ברפואת עור, במטרה לפתח פתרונות יעילים לבעיות עור כרוניות, השקיעה בחקר הצמחים ופיתוח תכשיריה שנים של מחקר במטרה לעבוד עם העור בדרך טבעית, ללא תופעות לוואי. לצד הטיפול באטופיק דרמטיטיס תכשיריה מקלים על תסמינים הנובעים גם מסבוריאה דרמטיטיס, פסוריאזיס, אקנה ועוד. לאחרונה השיקה החברה פעילות גם בארה"ב, סין, הפיליפינים וסינגפור, לצד טייוואן ומספר מדינות באירופה.
קמדיס ממליצה
איך לשמור על עורו של ילדך הסובל מאטופיק דרמטיטיס
1. מים יכולים להיות תרפיה מצויינת לאטופיק דרמטיטיס, אבל בתנאי שמשתמשים בהם בצורה נכונה. מומלץ לעשות אמבטיות פושרות בשילוב ג'ל רחצה מתאים ולהימנע ממים חמים
2. השתמשו בתרחיץ בעל PH הדומה לרמתו בעור ומותאם לעור יבש
3. בסיום הרחצה יש לנגב את העור בספוג, ללא שפשוף
4. למניעת פציעות מגירוד, גזרו ציפורניים! מומלץ לגזור ציפורניים ארוכות בקרב תינוקות וילדים
5. העדיפו להלביש את ילדכם בבגדי כותנה, קלילים ורחבים
6. הקפידו להעשיר בלחות על בסיס יומי את העור של ילדם, לא לתת לו להתייבש, עור עשיר בלחות מרגיע גירוד ומקל על יובש העור
7. מנעו מילדכם מלבוא במגע עם חומרים מגרים כמו חומרי ניקוי ובשמים
8. הקפידו על חשיפה מבוקרת לשמש - מומלץ להמנע מחשיפה ממושכת לשמש, אך חשיפה מבוקרת מומלצת